תהליך ההפנמה: העולם מברך ומגבה את ישראל

    אבי יעקב 1 Comment on תהליך ההפנמה: העולם מברך ומגבה את ישראל

    האיחוד האירופי בירך על הפסקת האש שהוכרזה והביאה לסיומה של האלימות בעזה ובסביבתה. ושיבחו את ישראל | גורמים בישראל אומרים: השינוי בתגובות של האיחוד האירופי נותנת רוח גבית לישראל הרבה יותר מבעבר

    דגל האיחוד האירופי צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפסקת האש נכנסה לתוקף ומכובדת על ידי ארגוני הטרור ברצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי וראש השב״כ נדב ארגמן יצאו בהצהרות לתקשורת מהקריה בתל אביב. ההצהרה מתכנסת בצל הביקורת במערכת הפוליטית על התקפלות מדינת ישראל מול מתקפת הטילים של חמאס על ערי ישראל בערי וביישובי עוטף עזה, ירושלים והמרכז ומנגד בלחץ ובברכת הממשל האמריקני והאיחוד האירופי.

    האיחוד האירופי בירך על הפסקת האש שהוכרזה והביאה לסיומה של האלימות בעזה ובסביבתה. ושיבחו את מצרים, קטאר, האו”ם, ארצות הברית ואחרים שמילאו בכך תפקיד מקלה. האיחוד האירופי מוסר כי מחדש מעורבותו עם שותפים בינלאומיים מרכזיים, כולל ארצות הברית, ושותפים אחרים באזור כמו עם הקוורטט המחודש לענייני המזרח התיכו

    "אנו מזועזעים ומצטערים על אובדן החיים ב-11 הימים האחרונים. כפי שחזר האיחוד האירופי באופן עקבי, המצב ברצועת עזה כבר מזמן אינו בר קיימא. רק פיתרון פוליטי יביא לשלום בר-קיימא וישים קץ אחת ולתמיד לסכסוך הפלסטיני-ישראלי. השבת אופק פוליטי למען פתרון שתי המדינות נותרה כעת בעלת חשיבות עליונה. האיחוד האירופי מוכן לתמוך ברשויות הישראליות והפלסטיניות במאמצים אלה" כתב דובר האיחוד.

    לנוכח שאלת כתב קול חי מדוע אין בהודעה שום התייחסות לפעולות הטרור של חמאס נגד אזרחי ישראל וההתייחסות היא רק ל"אלימות בעזה ובסביבתה", הוסיף השגריר ל"קול חי" דברים שכבר פרסם השבוע: "אנו מגנים את ירי הרקטות ללא הבחנה של חמאס וארגוני טרור אחרים לעבר שטח ישראל. אנו תומכים באופן מלא בזכותה של ישראל להגנה על עצמה. זה צריך להיעשות באופן מידתי ותוך כדי כיבוד החוק ההומניטרי הבינלאומי".

    גורם בישראל אומר היום בצהרים (ו'), כי בסבבי הלחימה הקודמים – גם תגובה כזו לא הייתה. האיחוד האירופי היה נוטה לרוב לטובת הפלשתינים, לצד תגובות על ה"סבל של תושבי עזה", ובתוכם אנשי ארגון הטרור חמאס. הפעם, חל שיפור ניכר בעמדת האיחוד האירופי. זו התקדמות ראויה.

    "אני בטוח שבסבב הלחימה הבא (אם חלילה יתרחש), האיחוד האירופי יתייצב מלא – מלא לצד אזרחי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הלא הם בני העם היהודי בארץ ישראל", אמר הגורם, שהוסיף כי "כשעם ישראל בארץ ישראל במצוקה ביטחונית – אין ימין ואין שמאל. כולם מאוחדים להדוף ולהכות את האויב מכה ניצחת, כפי שכל מדינה דמורקטית אחרת בעולם המערבי הייתה עושה, מבלי לאפשר למדינה אחרת להתערב בשיקוליה הביטחוניים".

    אריאל כהנא, הכתב המדיני של "ישראל היום" פרסם בצהרים, כי ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, תקף בחריפות את מוסדות האיחוד האירופי, בעקבות כוונת האיחוד מוקדם יותר השבוע לקבל החלטה קשה נגד לישראל בעיצומו של מבצע שומר החומות. לדבריו, אורבן מאשר כי ארצו אכן הטילה וטו על ההצעה ואגב כך תוקף את האיחוד ובכירים בגרמניה, על שניסו להשוות בין ישראל לחמאס.

    אורבן סבור, כי הגישה הפרו פלסטינית של חלק מהמדינות נובע משיקולים דמוגרפיים פנימיים. "ידוע כי במדינות הציר הצרפתי-גרמני יש מיליוני אזרחים מוסלמים שלא ניתן להזניח את השקפותיהם בדמוקרטיה". דווקא מסיבה זו לדבריו לא ניתן לשוות מדינה, ישראל, עם ארגון שנמצא ברשימת הסנקציות של האיחוד האירופי", דברי אורבן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נראה עד כמה בהפסקת אש באמת מכובדת ברצועה…